پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261733
بايد اتکاي خود را به خارج از کشور کم کنيم
تاریخ انتشار : 1402/01/10 12:29:32
نمایش : 684
معاون اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در بحث تامين مواد اوليه بايد اتکاي خود را به خارج از کشور کم کنيم تا رشد توليد در مهار تورم موثر واقع شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ محمدکاظم منزوي صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افق ديد مقام معظم رهبري ، افقي حداقل ۳۰ ساله است.

وي تصريح کرد: شايد در سال‌هاي اولي که شعارهاي اقتصادي مطرح مي‌شد ما اين افق ديد را به درستي متوجه نبوديم و حس نمي‌کرديم، ولي در سال‌هاي اخير رشد کرده‌ايم، اين افق ديد بصيرت ايشان را مي‌رساند و نشان مي‌دهد که جنگ پيش رو جنگ اقتصادي است.

منزوي خاطر نشان کرد: دشمن با تحريم‌هاي مکرر اقتصاد را نشانه گرفته است چرا که مي‌داند مشکلات اقتصادي مي‌تواند موجب نارضايتي مردم شود، فشار تحريم‌ها به بدنه مردم وارد مي‌شود و اين نامگذاري‌ها جنبه ولايتي رهبر انقلاب را نمايان‌تر مي‌کند کما اينکه بحث توسعه عدالت هم در سال‌هاي اخير مورد تاکيد قرار گرفته است.

وي بيان داشت: رشد توليد منجر به تنظيم توزيع مي‌شود، با تحقق اين امر، قيمت‌گذاري نيز بر اساس عرضه و تقاضا به‌ويژه در خصوص محصولاتي که داخل کشور توليد مي‌شوند، اتفاق مي‌افتد.

منزوي يادآور شد: قيمت محصولاتي که براي توليد آن‌ها به خارج از کشور وابسته هستيم مانند نهاده‌هاي دامي، با تغيير ارزش پول ملي نوسان پيدا مي‌کند، اگر در چارچوب اقتصاد مقاومتي توليد با مواد اوليه داخلي را مدنظر قرار دهيم، قيمت‌ها ثابت مي‌ماند.

وي با اشاره به اينکه رمز رشد توليد، افزايش اين مدل توليد است عنوان کرد: در بحث تأمين مواد اوليه بايد اتکاي خود را به خارج از کشور کم کنيم تا رشد توليد در مهار تورم مؤثر واقع شود.

منزوي ياد آور شد: تنظيم رکود با تورم مشکل است و بايد مديريت شود، اگر مي‌خواهيم شکست تورم با افزايش رکود همراه نشود، بايد فرهنگ‌سازي صورت بگيرد.

وي خاطر نشان کرد: يکي از عوامل مؤثر در رکود نگاه مردم به خرج کردن است، عمده مردم به‌واسطه فشارهاي اقتصادي با احتياط خرج مي‌کنند.

منزوي اذعان داشت: در فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد به جلوگيري از اسراف و عدم تجمل‌گرايي اشاره شده و اين فرهنگ بايد اصلاح شود در غير اين صورت شاهد افزايش شکاف طبقاتي و رکود خواهيم بود.

انتهاي پيام/۱۰۲۰ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html